Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Special Effects in Cinematography
Frkáň, Lukáš ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to frame the concept of special effects in cinematography, provide basic information about special effects at the theoretical and practical level, divide special effects into categories and subcategories including the detailed description of special effects mentioned in the thesis and the historical background. The thesis also deals with the design of special effects and their limitations, applications in the film industry and other industries where applicable. At the beginning, the study examines the history of cinematography. Furthermore, this study first draws attention to the description of visual effects used at the early stages of cinematography, while it concludes with the modern effects that are being used currently. Subsequently, the description of practical effects is discussed to conclude the theoretical part. In the last part, the knowledge of the concept of special effects acquired in the theoretical part is reflected and applied in an analysis of movies awarded by the Academy Award for Best Visual Effects.
Komparace mediálního obrazu Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary a Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jihlava (Ji.hlava) v regionálních a celostátních médiích
Páleníčková, Nikola ; Novotný, David Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce Komparace mediálního obrazu Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary a Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jihlava (Ji.hlava) v regionálních a celostátních médiích analyzuje mediální ohlas vybraných festivalů v celostátním a regionálním tisku. Především se snaží vytvořit komplexní pohled na to, jakým způsobem média pracují s informacemi o MFF Karlovy Vary a MFDF Ji.hlava. Jaký prostor festivaly v tisku dostávají a především, jaká témata a souvislosti jsou ve spojení s festivaly zmiňovány. Práce využívá kombinace metody kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, které jsou vypracovány kódováním. V teoretické části je představený historický exkurz festivalů, jejich typologie a funkce. Práce představuje vybrané festivaly v kontextu české i světové historie a jejich celospolečenskou důležitost. Práce se dotýká i marketingu v kulturní sféře a propagaci kulturních akcí. Druhá polovina práce se věnuje metodologii výzkumu, jeho sestavení, vypracování a interpretaci dat. Součástí práce je příloha s kódovací knihou a doprovodnými materiály, které vznikly na základě dat z analýzy.
Zachycení obsazeného pohraničí v české kultuře
Bednařík, Petr
Studie se zaměřuje na oblast moravského a slezského pohraničí v období před 2. světovou válkou, v jejím průběhu i po jejím skončení. Ukazuje, jakým způsobem česká literatura, kinematografie i televizní tvorba zachycovala historii tohoto území. Sleduje českou kulturu od let po druhé světové válce do současnosti.
The Golden Twenties in Literature and Film. Volker Kutscher´s 'Der nasse Fisch' and the TV Series 'Babylon Berlin'
MUSÍLEK, Daniel
Předložená bakalářská práce se zaměřuje na techniky zprostředkování zvuku a obrazu v literatuře a filmu a zároveň poskytuje komparativní analýzu obou médií. V teoretické části bakalářské práce jsou objasněny rozdílné přístupy filmové a literární teorie k vyobrazení děje obrazovými a zvukovými prvky. Komparace obou médií bude ilustrována na historickém románu 'Der nasse Fisch' německého spisovatele Volkera Kutschera a na německé filmové sérii 'Babylon Berlin' od režisérů Toma Tykwera, Achima von Borriese a Hendrika Handloegtena. V praktické části budou na vybraných románových kapitolách a filmových scénách názorně vysvětleny rozdílné metody využití zvuku a obrazu ke zprostředkování děje.
Reprezentace a recepce čarodějnictví z rukou moderní kinematografie
Grynyuková, Olivia ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Předmětem této diplomové práce je obraz čarodějnic a jejich nejčastější a nejslavnější filmové, seriálové a televizní zobrazení ve 20. a 21. století v kinematografii s výzkumem konkrétně zacíleným na československou a českou filmovou tvorbu. Cílem předkládané diplomové práce je pomocí kvalitativní obrazové a sémiotické analýzy zodpovědět na základní výzkumnou otázku: jak jsou postavy čarodějnic zobrazovány v moderní filmové, televizní či seriálové tvorbě 20. a 21. století a jak my jako publikum tato zobrazení přijímáme. Tato práce by měla tvořit ucelený, stručný, odborný přehled o zobrazení čarodějnic (nejen) v tuzemské kinematografii. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. První část tvoří stručné vymezení médií, dále vymezení čarodějnictví z hlediska antropologie a představení čarodějnice ve světové kinematografii. Analytická část je věnována československé a české kinematografii a je rozdělena na filmy 20. a 21. století. V předem vybraných čtyřech filmech zkoumám řadu prvků jako charakteristiky nebo schopnosti zobrazených čarodějnic, jejich vzhled, vztah k ostatním postavám filmu, dobu vzniku snímků a přímé znaky odkazující k čarodějnictví, stejně jako nepřímé symboly a přijetí publikem. To vše mi následně umožní sestavit stereotypní skupiny čarodějnic. Následuje shrnutí, které se...
Propaganda jako forma komunikační strategie: kinematografie v Protektorátu Čechy a Morava
Gerstnerová, Dominika ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
V průběhu 20. století se film stal společenským fenoménem, proto netrvalo dlouho, než si svou cestu k filmu našla také politika, která filmový průmysl využívala za účelem ovlivnění veřejného mínění. Především historie totalitních režimů dokazuje, že jim filmy posloužily jako velmi mocný nástroj pro naplnění jejich propagandistických cílů. Tato diplomová práce se zabývá nacistickou filmovou propagandou v období druhé světové války, konkrétně pak vlivem nacistické propagandy na český hraný film v okupovaném Protektorátu Čechy a Morava. Propaganda měla pro nacistické Německo velký význam, neboť ideologie založená na vypjatém nacionalismu a rasové čistotě vyžadovala širokou základnu pro svou podporu a udržení moci. Cílem této práce je tedy najít a definovat propagandistické komunikační cíle v českém hraném filmu a určit konkrétní taktiky, jejichž prostřednictvím měly být tyto cíle naplněny. Problematika je zkoumána na pozadí filmů Kristián (1939), Tulák Macoun (1939), Pro kamaráda (1940), Těžký život dobrodruha (1941), Jan Cimbura (1941) a Prstýnek (1944), které pokrývají různé žánry a témata a zároveň časově zahrnují různá protektorátní období. Na téma propagandy je nahlíženo v kontextu strategické komunikace jakožto příbuzné, v dnešním měřítku až nadřazené komunikační disciplíny.
Komparace filmových adaptací životů významných osobností: Anatomie zrady (2020), Noc rozhodnutí (1993)
Richterová, Terezie ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Bakalářská práce, s názvem Komparace filmových adaptací životů významných osobností: Anatomie zrady (2020), Noc rozhodnutí (1993), se zabývá otázkou zpracování historicky významné osobnosti ve filmové tvorbě. Teoretická část práce stojí na popsání historického vývoje filmu a problematice zpracování historické osobnosti. Rozebírá filmové výrazové prostředky a věnuje se podstatě uměleckého zobrazení ve vztahu k historické události. Práce se tak snaží odpovědět na otázku, jaké jsou možnosti pracovat v české kinematografii s historickým tématem. Druhá část práce se zaměřuje na zkoumání filmů Anatomie zrady (2020) a Noc rozhodnutí (1993), které se oba věnují historickým osobnostem a zároveň historickým událostem z období druhé světové války. Tyto filmy jsou analyzovány skrz výrazové prostředky, kterými je kamera, střih, hudba a prostředí, a které pomáhají odhalit odlišnosti nebo podobnosti filmů. Cílem práce je popsat a vysvětlit základní atributy historického filmu, který se zaměřuje na významnou osobu dějin a pomocí analýzy poukázat na možnosti a způsoby jeho zpracování.
Ženy ve francouzském odboji za druhé světové války a jejich zobrazení ve francouzské kinematografii
Kopřivová, Daniela ; Šindelář, Jakub (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zobrazením žen ve francouzském odboji za druhé světové války ve francouzské kinematografii, konkrétně ve filmech Blanche et Marie (1985), Lucie Aubrac (1997) a Les femmes de l'ombre (2008). Každý ze snímků vyobrazuje jiné aktivity, kterým se ženy mohly během odboje věnovat. Práce se věnuje především tomu, jakým způsobem jsou ženy ve filmech vyobrazeny, zda se to shoduje s dochovanými příběhy odbojářek a na základě toho posuzuje, jaký mají filmy význam v paměti ženského odboje za druhé světové války. Práce prvně představuje základní informace o francouzském odboji, jeho vzniku a to, jak se zapojovaly ženy. Práce se dále věnuje už konkrétně ženám a představí příběhy některých odbojářek, na jejichž příkladě jde ukázat různorodost žen, které se do odboje zapojovaly. Jednotlivé filmové snímky poté práce stručně představuje a analyzuje, jak jsou ženy zobrazeny, zda je jejich zobrazení dostatečné na základě dochovaných příběhů a následně práce popisuje specifika aktivit žen z jednotlivých filmů. V závěru práce jednotlivé snímky porovnává za cílem odpovědi na to, jaký přínos pro paměť odboje jednotlivé snímky mají a zda je zobrazení žen ve filmech v souladu s dochovanými příběhy francouzských odbojářek. Klíčová slova Kinematografie, druhá světová válka, francouzský odboj, ženy,...
Zobrazení boha ve filmu
Duda, Miroslav ; Martínková, Libuše (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Tato práce si klade za cíl systematicky zmapovat zobrazení Boha na filmovém plátně s hlavním důrazem na hollywoodskou produkci, neboť ovlivňuje celou západní kinematografii, od jejích počátků až do dnes. Systematicky popisuje různé způsoby zpracování tématiky s ohledem na dobový, kulturní a společenský kontext. Přibližuje vznik hlavních aspektů a východisek filmové cenzury, která je i v sekularizovaných společnostech značně ovlivněna náboženstvím. Popisuje metody a přístupy jednotlivých režisérů k látce.
Kinematografie a federalizace Československa
Fořt, Ferdinand ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Czesany Dvořáková, Tereza (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapovat a popsat změny v československé kinematografii vzniklé v souvislosti či následkem federalizace státu, která se uskutečnila s účinností od 1. ledna 1969 prostřednictvím Ústavního zákona č. 143/1968 Sb. o československé federaci. V úvodí části se práce zabývá politickým ovzduším roku 1968 a konkrétními kroky, jež vedly k federalizaci státu. Ve druhém a nejpodstatnějším oddíle je nastíněn postup, jakým bylo realizováno rozdělení kinematografie na federálních principech. Autor si všímá právních aktů, prostřednictvím nichž k tomuto rozdělení došlo, ekonomických aspektů rozdělení, chystaných, avšak nerealizovaných opatření a rovněž dílčích sporných otázek spojených s federalizací, jako byla míra integrace distribuce a zahraničních styků. Ve třetí části je pozornost zaměřena na federální rozdělení Svazu československých filmových a televizních umělců, který však byl vládnoucí posrpnovou mocí nedlouho poté zrušen. Závěrečná část pak představuje krátký exkurz do situace a organizačních změn (nejen) v kinematografii na počátku normalizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.